Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Transponder pokładowy można włączyć do pracy:

    w zależności od decyzji pilota
    przed uruchomieniem silnika samolotu
    po uruchomieniu silnika samolotu
  2. Aby przygotować radiostację do pracy na częstotliwości 118,150 MHz należy:

    włączyć SQ, wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0
    wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0, włączyć SQ, wyregulować głośność
    włączyć ON, ustawić poziom głośności przy użyciu VOL, wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0
  3. Pozostawienie włączonej radiostacji na dłuższy okres:

    może doprowadzić do całkowitego rozładowania akumulatora
    nie ma wpływu na stan naładowania akumulatora
    poprawia sprawno%ć akumulatora
  4. Antena pokładowa to:

    antena przełączana w zależności od realizowanej funkcji (nadawanie/odbiór)
    zespół specjalnych anten nadawczo-odbiorczych
    oddzielna antena nadawcza i oddzielna antena odbiorcza
  5. Akumulator powinien być przechowywany:

    w stanie całkowitego rozładowania
    w stanie rozładowania do 50% swej pojemności znamionowej
    w stanie naładowania
  6. Aby włączyć blokadę szumów w pracującej radiostacji RS 6102 należy:

    ustawić VOL w skrajnym lewym położeniu, włączyć SQ
    blokada szumów włącza się samoistnie przy przekroczeniu określonego poziomu hałasu
    ustawić żądany poziom głośności, włączyć SQ
  7. ATC (Air Traffic Control) poprosiła o identyfikację. W transponderze KT-76A należy:

    pokrętłami ustawić kod 7 5 0 0
    nacisnąć przycisk IDENT
    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycji SBY
  8. Wzajemne usytuowanie anteny i jej przeciwwagi:

    ma istotny wpływ na zasięg radiostacji pokładowej
    nie ma istotnego wpływu na zasięg radiostacji pokładowej
    jest obojętne dla uzyskiwanego zasięgu
  9. Dla potrzeb lotnictwa szybowcowego wykorzystywany jest zakres częstotliwości:

    118,000 – 136,975 MHz
    225 – 400 MHz
    122,200 – 122,900 MHz
  10. Głównym celem stosowania przeciwwag w systemach antenowych naziemnych i pokładowych radiostacji lotniczych jest:

    ukierunkowanie wypromieniowanej przez antenę radiostacji wiązki fali radiowej, co daje efekt znacznego zwiększenia zasięgu łączności
    zwiększenie mocy nadajnika radiostacji
    zwiększenie czułości odbiornika radiostacji