Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. W transponderze KT-76A migająca dioda IDENT przekazuje następującą informację pilotowi:

    transponder uległ awarii
    samolot jest w zasięgu Radaru Pierwotnego ASR
    samolot jest w zasięgu Radaru Wtórnego SSR
  2. Aby przygotować radiostację RS-6101 do pracy na częstotliwości 122,900 MHz należy:

    wcisnąć ON, wcisnąć klawisz 1, ustawić poziom głośności, włączyć blokadę szumów SQ
    wcisnąć ON, wcisnąć klawisz 9, ustawić poziom głośności przy pomocy VOL
    wcisnąć ON, wybrać klawiszami kolejno: 1, 2, 2, 9, ustawić przy pomocy VOL poziom głośności
  3. Efektywne tłumienie zakłóceń od kanałów sąsiednich:

    powinno wynosić nie mniej niż 60 dB
    powinno wynosić 3 dB
    nie ma istotnego wpływu na pracę w kanale częstotliwości
  4. Antena pokładowa to:

    antena przełączana w zależności od realizowanej funkcji (nadawanie/odbiór)
    zespół specjalnych anten nadawczo-odbiorczych
    oddzielna antena nadawcza i oddzielna antena odbiorcza
  5. Podstawowy rodzaj emisji wykorzystywany w łączności fonicznej w lotnictwie to:

    A3E
    F3E
    GFSK
  6. W transponderze KX76A, oznaczone cyframi 1, 2, 3, 4 okna i znajdujące się pod nimi pokrętła służą do:

    ręcznego wprowadzenia przez pilota częstotliwości pracy transpondera
    ręcznego wprowadzenia przez pilota czterocyfrowego kodu transpondera w celu identyfikacji statku powietrznego na monitorach służb kontroli ruchu lotniczego
    ustawienia przez pilota MODU transpondera
  7. W czasie lotu, z punktu widzenia racjonalnej eksploatacji radiostacji przy zasilaniu bateryjnym korzystniejsza jest praca:

    częstsza, ale z krótkim okresem nadawania
    polegająca na długich cyklach nadawania
    sposób pracy nie ma wpływu na racjonalne wykorzystanie baterii
  8. ATC (Air Traffic Control) poprosiła o identyfikację. W transponderze KT-76A należy:

    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycji SBY
    pokrętłami ustawić kod 7 5 0 0
    nacisnąć przycisk IDENT
  9. ATC (Air Traffic Control) prosi o identyfikacje. W radiostacji KX 155 należy:

    odpowiedzieć podając znaki statku
    ustawić częstotliwość ATC w oknie NAV i prowadzić korespondencję
    nacisnąć PULL IDENT
  10. W stacjonarnej antenie lotniczej VHF SAL-6011 przeciwwaga anteny to część oznaczona numerem:

    3
    2
    1