Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Kiedy może być zmieniony znak wywoławczy stacji pokładowej? [39]

    na prośbę pilota
    dla zwiększenia bezpieczeństwa lotu
    nie może być zmieniony
  2. Dlaczego stosuje się kody i skróty w korespondencji lotniczej? [21]

    w celu zachowania tajemnicy korespondencji
    jest to wymóg ICAO
    w celu skrócenia treści korespondencji i depesz
  3. Czy podczas lotu można zaprzestać stałego nasłuchu na częstotliwości radiowej dla danej trasy? [45]

    tak, za zgodą operatora stacji naziemnej
    tak, przy dobrej pogodzie na trasie
    nie
  4. Na jakiej częstotliwości radiowej należy prowadzić korespondencję w niebezpieczeństwie? [52]

    na dowolnej częstotliwości lotniczej
    na 121,500 MHz lub 123,100 MHz
    na ostatnio używanej częstotliwości lub 121,500 MHz
  5. Co to jest nadawanie „na ślepo”? [50]

    nadawanie podczas uszkodzenia odbiornika, braku zasięgu lub braku potwierdzenia transmisji z innych powodów
    nadawanie na zestawie różnych częstotliwości radiowych
    nadawanie podczas lotu według przyrządów
  6. Co to jest nadawania zwrotne? [8]

    zgłoszenie o ustalonej godzinie
    odpowiedź na wywołanie stacji naziemnej
    powtórzenie treści odebranej depeszy w celu potwierdzenia poprawności odbioru
  7. Co to jest stacja lotnicza? [5]

    radiostacja polowa zainstalowana na lotnisku
    stacja naziemna ruchomej służby lotniczej
    budynek radiostacji na lotnisku
  8. Co z treści odebranej korespondencji od stacji naziemnej pilot powinien powtórzyć? [44]

    tylko ważne zdaniem pilota parametry lotu
    całą treść odebranej transmisji z wyjątkiem informacji meteorologicznych.
    wszystkie nakazy i zakazy
  9. W jakim celu stosuje się rejestrację korespondencji lotniczej? [17]

    w celu zapewnienia bezpieczeństwa lotów
    w celu archiwizacji danych z lotu
    do celów związanych z rozpatrywaniem incydentów lotniczych
  10. Jakie informacje podczas korespondencji w niebezpieczeństwie powinien podać pilot? [51]

    Mayday, 3 x znak wywoławczy, rodzaj niebezpieczeństwa
    3 x Mayday, znak wywoławczy adresata, 3 x znak wywoławczy statku w niebezpieczeństwie, rodzaj niebezpieczeństwa, zamiary dowódcy, pozycja statku powietrznego, rodzaj oczekiwanej pomocy i inne przydatne informacje
    rodzaj niebezpieczeństwa i pozycję statku powietrznego