Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. System ACARS (Aircraft Addressing and Reporting System) służy:

    do łączności fonicznej
    do odbioru komunikatów o stanie pogody
    wyłącznie do automatycznej wymiany depesz telegraficznych
  2. Aby wybrać w radiostacji KY 196A wprowadzone do pamięci częstotliwości należy:

    wcisnąć pokrętło 25X
    wybrać żądaną częstotliwość za pomocą pokrętła regulacji częstotliwości
    użyć przycisku szybkiego przenoszenia częstotliwości (flip-flop)
  3. ATC (Air Traffic Control) poprosiła o identyfikację. W transponderze KT-76A należy:

    pokrętłami ustawić kod 7 5 0 0
    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycji SBY
    nacisnąć przycisk IDENT
  4. Wzajemne usytuowanie anteny i jej przeciwwagi:

    ma istotny wpływ na zasięg radiostacji pokładowej
    jest obojętne dla uzyskiwanego zasięgu
    nie ma istotnego wpływu na zasięg radiostacji pokładowej
  5. Transponder pokładowy można włączyć do pracy:

    po uruchomieniu silnika samolotu
    w zależności od decyzji pilota
    przed uruchomieniem silnika samolotu
  6. Dla potrzeb lotnictwa szybowcowego wykorzystywany jest zakres częstotliwości:

    225 – 400 MHz
    122,200 – 122,900 MHz
    118,000 – 136,975 MHz
  7. Aby włączyć blokadę szumów w pracującej radiostacji RS 6102 należy:

    ustawić VOL w skrajnym lewym położeniu, włączyć SQ
    blokada szumów włącza się samoistnie przy przekroczeniu określonego poziomu hałasu
    ustawić żądany poziom głośności, włączyć SQ
  8. W stacjonarnej antenie lotniczej VHF SAL-6011 przeciwwaga anteny to część oznaczona numerem:

    3
    1
    2
  9. System SELCAL pozwala na nadanie wiadomości adresowanej do:

    statku, który posiada przydzielony unikalny kod nadawany tonowo
    wszystkich statków powietrznych, które mają przydzielony kod
    wszystkich statków powietrznych
  10. W transponderze KT-76A migająca dioda IDENT przekazuje następującą informację pilotowi:

    samolot jest w zasięgu Radaru Pierwotnego ASR
    transponder uległ awarii
    samolot jest w zasięgu Radaru Wtórnego SSR