Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Podstawowy rodzaj emisji wykorzystywany w łączności fonicznej w lotnictwie to:

    A3E
    GFSK
    F3E
  2. W transponderze KX76A, oznaczone cyframi 1, 2, 3, 4 okna i znajdujące się pod nimi pokrętła służą do:

    ustawienia przez pilota MODU transpondera
    ręcznego wprowadzenia przez pilota czterocyfrowego kodu transpondera w celu identyfikacji statku powietrznego na monitorach służb kontroli ruchu lotniczego
    ręcznego wprowadzenia przez pilota częstotliwości pracy transpondera
  3. ATC (Air Traffic Control) prosi o identyfikacje. W radiostacji KX 155 należy:

    ustawić częstotliwość ATC w oknie NAV i prowadzić korespondencję
    odpowiedzieć podając znaki statku
    nacisnąć PULL IDENT
  4. Wzajemne usytuowanie anteny i jej przeciwwagi:

    nie ma istotnego wpływu na zasięg radiostacji pokładowej
    jest obojętne dla uzyskiwanego zasięgu
    ma istotny wpływ na zasięg radiostacji pokładowej
  5. Głównym celem stosowania przeciwwag w systemach antenowych naziemnych i pokładowych radiostacji lotniczych jest:

    zwiększenie czułości odbiornika radiostacji
    zwiększenie mocy nadajnika radiostacji
    ukierunkowanie wypromieniowanej przez antenę radiostacji wiązki fali radiowej, co daje efekt znacznego zwiększenia zasięgu łączności
  6. W stacjonarnej antenie lotniczej VHF SAL-6011 przeciwwaga anteny to część oznaczona numerem:

    2
    1
    3
  7. System SELCAL pozwala na nadanie wiadomości adresowanej do:

    wszystkich statków powietrznych
    wszystkich statków powietrznych, które mają przydzielony kod
    statku, który posiada przydzielony unikalny kod nadawany tonowo
  8. Antena pokładowa to:

    zespół specjalnych anten nadawczo-odbiorczych
    antena przełączana w zależności od realizowanej funkcji (nadawanie/odbiór)
    oddzielna antena nadawcza i oddzielna antena odbiorcza
  9. Dla potrzeb lotnictwa szybowcowego wykorzystywany jest zakres częstotliwości:

    118,000 – 136,975 MHz
    225 – 400 MHz
    122,200 – 122,900 MHz
  10. Radiostacja foniczna w lotnictwie pracuje w systemie:

    simplex
    duplex
    semiduplex