Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Głównym celem stosowania przeciwwag w systemach antenowych naziemnych i pokładowych radiostacji lotniczych jest:

    zwiększenie czułości odbiornika radiostacji
    zwiększenie mocy nadajnika radiostacji
    ukierunkowanie wypromieniowanej przez antenę radiostacji wiązki fali radiowej, co daje efekt znacznego zwiększenia zasięgu łączności
  2. ATC (Air Traffic Control) poprosiła o identyfikację. W transponderze KT-76A należy:

    pokrętłami ustawić kod 7 5 0 0
    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycji SBY
    nacisnąć przycisk IDENT
  3. W transponderze KX76A, oznaczone cyframi 1, 2, 3, 4 okna i znajdujące się pod nimi pokrętła służą do:

    ręcznego wprowadzenia przez pilota czterocyfrowego kodu transpondera w celu identyfikacji statku powietrznego na monitorach służb kontroli ruchu lotniczego
    ręcznego wprowadzenia przez pilota częstotliwości pracy transpondera
    ustawienia przez pilota MODU transpondera
  4. Akumulator powinien być przechowywany:

    w stanie rozładowania do 50% swej pojemności znamionowej
    w stanie naładowania
    w stanie całkowitego rozładowania
  5. Aby wybrać w radiostacji KY 196A wprowadzone do pamięci częstotliwości należy:

    użyć przycisku szybkiego przenoszenia częstotliwości (flip-flop)
    wybrać żądaną częstotliwość za pomocą pokrętła regulacji częstotliwości
    wcisnąć pokrętło 25X
  6. Naładowany akumulator zasilacza o pojemności 10 Ah w czasie rozładowywania dostarcza prądu o natężeniu 1A przez okres:

    10 godzin
    5 godzin
    15 godzin
  7. Aby spowodować zmianę częstotliwości co 25 kHz w radiostacji KX 125 należy:

    obrócić w prawo mniejsze pokrętło PULL/25X
    wcisnąć mniejsze pokrętło PULL/25X
    obrócić w prawo większe pokrętło PULL/25X
  8. Transponder KT76A to:

    transponder pracujący z modem A i określający położenia statku powietrznego (azymut, odległość)
    transponder pracujący z modem B i określający wysokość statku powietrznego
    transponder pracujący z modem AC i określający położenia statku powietrznego (azymut, odległość) oraz jego wysokość
  9. Dla potrzeb lotnictwa szybowcowego wykorzystywany jest zakres częstotliwości:

    225 – 400 MHz
    118,000 – 136,975 MHz
    122,200 – 122,900 MHz
  10. Zalecenie ograniczenia czasu nadawania w stosunku do czasu odbioru w statkach powietrznych z zasilaniem wyłącznie bateryjnym wynika z:

    zwiększonego poboru energii w czasie nadawania
    nie ma takiego zalecenia
    zabezpieczenia anteny przed przeciążeniem