Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Aby spowodować zmianę częstotliwości co 25 kHz w radiostacji KX 125 należy:

    wcisnąć mniejsze pokrętło PULL/25X
    obrócić w prawo mniejsze pokrętło PULL/25X
    obrócić w prawo większe pokrętło PULL/25X
  2. ATC (Air Traffic Control) prosi o identyfikacje. W radiostacji KX 155 należy:

    odpowiedzieć podając znaki statku
    ustawić częstotliwość ATC w oknie NAV i prowadzić korespondencję
    nacisnąć PULL IDENT
  3. W transponderze KX76A, oznaczone cyframi 1, 2, 3, 4 okna i znajdujące się pod nimi pokrętła służą do:

    ręcznego wprowadzenia przez pilota częstotliwości pracy transpondera
    ustawienia przez pilota MODU transpondera
    ręcznego wprowadzenia przez pilota czterocyfrowego kodu transpondera w celu identyfikacji statku powietrznego na monitorach służb kontroli ruchu lotniczego
  4. Głównym celem stosowania przeciwwag w systemach antenowych naziemnych i pokładowych radiostacji lotniczych jest:

    ukierunkowanie wypromieniowanej przez antenę radiostacji wiązki fali radiowej, co daje efekt znacznego zwiększenia zasięgu łączności
    zwiększenie mocy nadajnika radiostacji
    zwiększenie czułości odbiornika radiostacji
  5. W stacjonarnej antenie lotniczej VHF SAL-6011 przeciwwaga anteny to część oznaczona numerem:

    3
    1
    2
  6. Radiostacja foniczna w lotnictwie pracuje w systemie:

    duplex
    semiduplex
    simplex
  7. System SELCAL pozwala na nadanie wiadomości adresowanej do:

    wszystkich statków powietrznych
    statku, który posiada przydzielony unikalny kod nadawany tonowo
    wszystkich statków powietrznych, które mają przydzielony kod
  8. Aby przekazać informację o awarii radiostacji pokładowej za pomocą transpondera KT-76A należy:

    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycję ALT
    pokrętłami ustawić kod 7 6 0 0
    nacisnąć przycisk IDENT
  9. Transponder pokładowy można włączyć do pracy:

    po uruchomieniu silnika samolotu
    w zależności od decyzji pilota
    przed uruchomieniem silnika samolotu
  10. Transponder KT76A to:

    transponder pracujący z modem B i określający wysokość statku powietrznego
    transponder pracujący z modem AC i określający położenia statku powietrznego (azymut, odległość) oraz jego wysokość
    transponder pracujący z modem A i określający położenia statku powietrznego (azymut, odległość)