Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Zalecenie ograniczenia czasu nadawania w stosunku do czasu odbioru w statkach powietrznych z zasilaniem wyłącznie bateryjnym wynika z:

    zwiększonego poboru energii w czasie nadawania
    nie ma takiego zalecenia
    zabezpieczenia anteny przed przeciążeniem
  2. Aby przekazać informację o awarii radiostacji pokładowej za pomocą transpondera KT-76A należy:

    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycję ALT
    pokrętłami ustawić kod 7 6 0 0
    nacisnąć przycisk IDENT
  3. W stacjonarnej antenie lotniczej VHF SAL-6011 przeciwwaga anteny to część oznaczona numerem:

    1
    2
    3
  4. Naładowany akumulator zasilacza o pojemności 10 Ah w czasie rozładowywania dostarcza prądu o natężeniu 1A przez okres:

    10 godzin
    15 godzin
    5 godzin
  5. Zakres częstotliwości 225 – 400 MHz wykorzystywany jest przez statki powietrzne:

    cywilne i rządowe
    rządowe i wojskowe
    cywilne
  6. ATC (Air Traffic Control) poprosiła o identyfikację. W transponderze KT-76A należy:

    pokrętłami ustawić kod 7 5 0 0
    nacisnąć przycisk IDENT
    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycji SBY
  7. Aby przygotować radiostację do pracy na częstotliwości 118,150 MHz należy:

    wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0, włączyć SQ, wyregulować głośność
    włączyć SQ, wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0
    włączyć ON, ustawić poziom głośności przy użyciu VOL, wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0
  8. Aby włączyć blokadę szumów w pracującej radiostacji RS 6102 należy:

    ustawić żądany poziom głośności, włączyć SQ
    blokada szumów włącza się samoistnie przy przekroczeniu określonego poziomu hałasu
    ustawić VOL w skrajnym lewym położeniu, włączyć SQ
  9. Dla potrzeb lotnictwa szybowcowego wykorzystywany jest zakres częstotliwości:

    225 – 400 MHz
    118,000 – 136,975 MHz
    122,200 – 122,900 MHz
  10. W transponderze KT-76A migająca dioda IDENT przekazuje następującą informację pilotowi:

    samolot jest w zasięgu Radaru Wtórnego SSR
    transponder uległ awarii
    samolot jest w zasięgu Radaru Pierwotnego ASR