Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Aby przygotować radiostację do pracy na częstotliwości 118,150 MHz należy:

    włączyć ON, ustawić poziom głośności przy użyciu VOL, wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0
    włączyć SQ, wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0
    wybrać częstotliwość naciskając klawisze w kolejności : 1, 1, 8, 1, 5, 0, włączyć SQ, wyregulować głośność
  2. ATC (Air Traffic Control) poprosiła o identyfikację. W transponderze KT-76A należy:

    nacisnąć przycisk IDENT
    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycji SBY
    pokrętłami ustawić kod 7 5 0 0
  3. Zalecenie ograniczenia czasu nadawania w stosunku do czasu odbioru w statkach powietrznych z zasilaniem wyłącznie bateryjnym wynika z:

    nie ma takiego zalecenia
    zwiększonego poboru energii w czasie nadawania
    zabezpieczenia anteny przed przeciążeniem
  4. System SELCAL pozwala na nadanie wiadomości adresowanej do:

    wszystkich statków powietrznych, które mają przydzielony kod
    statku, który posiada przydzielony unikalny kod nadawany tonowo
    wszystkich statków powietrznych
  5. Akumulator powinien być przechowywany:

    w stanie całkowitego rozładowania
    w stanie rozładowania do 50% swej pojemności znamionowej
    w stanie naładowania
  6. Aby przekazać informację o awarii radiostacji pokładowej za pomocą transpondera KT-76A należy:

    pokrętłami ustawić kod 7 6 0 0
    nacisnąć przycisk IDENT
    ustawić przełącznik WYBÓR FUNKCJI w pozycję ALT
  7. ATC (Air Traffic Control) prosi o identyfikacje. W radiostacji KX 155 należy:

    nacisnąć PULL IDENT
    ustawić częstotliwość ATC w oknie NAV i prowadzić korespondencję
    odpowiedzieć podając znaki statku
  8. System ACARS (Aircraft Addressing and Reporting System) służy:

    do łączności fonicznej
    wyłącznie do automatycznej wymiany depesz telegraficznych
    do odbioru komunikatów o stanie pogody
  9. Radiostacja foniczna w lotnictwie pracuje w systemie:

    duplex
    simplex
    semiduplex
  10. Transponder pokładowy można włączyć do pracy:

    po uruchomieniu silnika samolotu
    w zależności od decyzji pilota
    przed uruchomieniem silnika samolotu