Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. W stacjonarnej antenie lotniczej VHF SAL-6011 przeciwwaga anteny to część oznaczona numerem:

    2
    3
    1
  2. W czasie lotu, z punktu widzenia racjonalnej eksploatacji radiostacji przy zasilaniu bateryjnym korzystniejsza jest praca:

    częstsza, ale z krótkim okresem nadawania
    sposób pracy nie ma wpływu na racjonalne wykorzystanie baterii
    polegająca na długich cyklach nadawania
  3. System ACARS (Aircraft Addressing and Reporting System) służy:

    do łączności fonicznej
    wyłącznie do automatycznej wymiany depesz telegraficznych
    do odbioru komunikatów o stanie pogody
  4. Dla potrzeb lotnictwa szybowcowego wykorzystywany jest zakres częstotliwości:

    122,200 – 122,900 MHz
    225 – 400 MHz
    118,000 – 136,975 MHz
  5. Podstawowy rodzaj emisji wykorzystywany w łączności fonicznej w lotnictwie to:

    A3E
    GFSK
    F3E
  6. W stacjonarnej antenie lotniczej VHF SAL-6011 element promieniujący to część oznaczona numerem:

    1
    2
    3
  7. Akumulator powinien być przechowywany:

    w stanie całkowitego rozładowania
    w stanie naładowania
    w stanie rozładowania do 50% swej pojemności znamionowej
  8. Aby wybrać w radiostacji KY 196A wprowadzone do pamięci częstotliwości należy:

    wcisnąć pokrętło 25X
    wybrać żądaną częstotliwość za pomocą pokrętła regulacji częstotliwości
    użyć przycisku szybkiego przenoszenia częstotliwości (flip-flop)
  9. Zakres częstotliwości 225 – 400 MHz wykorzystywany jest przez statki powietrzne:

    rządowe i wojskowe
    cywilne i rządowe
    cywilne
  10. W transponderze KT-76A migająca dioda IDENT przekazuje następującą informację pilotowi:

    samolot jest w zasięgu Radaru Pierwotnego ASR
    samolot jest w zasięgu Radaru Wtórnego SSR
    transponder uległ awarii