Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. ATC (Air Traffic Control) prosi o identyfikacje. W radiostacji KX 155 należy:

    nacisnąć PULL IDENT
    odpowiedzieć podając znaki statku
    ustawić częstotliwość ATC w oknie NAV i prowadzić korespondencję
  2. Zalecenie ograniczenia czasu nadawania w stosunku do czasu odbioru w statkach powietrznych z zasilaniem wyłącznie bateryjnym wynika z:

    nie ma takiego zalecenia
    zwiększonego poboru energii w czasie nadawania
    zabezpieczenia anteny przed przeciążeniem
  3. Zakres częstotliwości 225 – 400 MHz wykorzystywany jest przez statki powietrzne:

    cywilne i rządowe
    rządowe i wojskowe
    cywilne
  4. Antena pokładowa to:

    oddzielna antena nadawcza i oddzielna antena odbiorcza
    antena przełączana w zależności od realizowanej funkcji (nadawanie/odbiór)
    zespół specjalnych anten nadawczo-odbiorczych
  5. Efektywne tłumienie zakłóceń od kanałów sąsiednich:

    powinno wynosić nie mniej niż 60 dB
    powinno wynosić 3 dB
    nie ma istotnego wpływu na pracę w kanale częstotliwości
  6. Pozostawienie włączonej radiostacji na dłuższy okres:

    nie ma wpływu na stan naładowania akumulatora
    poprawia sprawno%ć akumulatora
    może doprowadzić do całkowitego rozładowania akumulatora
  7. System SELCAL pozwala na nadanie wiadomości adresowanej do:

    wszystkich statków powietrznych, które mają przydzielony kod
    wszystkich statków powietrznych
    statku, który posiada przydzielony unikalny kod nadawany tonowo
  8. Radiostacja foniczna w lotnictwie pracuje w systemie:

    simplex
    duplex
    semiduplex
  9. System ACARS (Aircraft Addressing and Reporting System) służy:

    wyłącznie do automatycznej wymiany depesz telegraficznych
    do odbioru komunikatów o stanie pogody
    do łączności fonicznej
  10. Transponder pokładowy można włączyć do pracy:

    po uruchomieniu silnika samolotu
    w zależności od decyzji pilota
    przed uruchomieniem silnika samolotu