Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Kiedy następuje zmiana częstotliwości radiowej podczas lotu? [48]

    na polecenie operatora stacji naziemnej lub zgodnie z procedurą opublikowana w dokumentacji lotniczej i zatwierdzona przez władzę lotniczą
    na granicy zasięgu radiowego dla danej trasy
    na polecenie operatora stacji naziemnej
  2. Podaj kolejność pierwszeństwa w korespondencji lotniczej. [23]

    niebezpieczeństwo, ponaglenie, loty normalne, ATIS
    niebezpieczeństwo, loty normalne, handling
    niebezpieczeństwo, ponaglenie, radionamierzanie, bezpieczeństwo lotu, meteo, regularność lotów
  3. W jakim celu stosuje się rejestrację korespondencji lotniczej? [17]

    do celów związanych z rozpatrywaniem incydentów lotniczych
    w celu archiwizacji danych z lotu
    w celu zapewnienia bezpieczeństwa lotów
  4. Czego powinna dotyczyć korespondencja lotnicza? [15]

    zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu lotniczym
    lotnictwa
    wyłącznie wykonywanego zadania lotniczego
  5. Wymień rodzaje telekomunikacyjnych służb lotniczych. [1]

    ruchoma, stała, nawigacyjna
    stała, ruchoma, radionawigacyjna, rozgłaszania
    stała, ruchoma, rozgłaszania
  6. Czym różnią się radiostacja kontroli lotniska od radiostacji kontroli powietrze – ziemia? [4]

    sposobem nadawania
    budową techniczną
    obszarem działania
  7. Które przykłady kodów lub skrótów są używane w lotnictwie? [22]

    SSB, FM, ANT, PWR
    ETA, QNH, EPWW, NOTAM
    CPN, PKO, ZUS, NIP
  8. Co to jest łączność operacyjna ze statkiem powietrznym? [10]

    łączność podczas konfliktu zbrojnego
    łączność pomiędzy operatorem statku powietrznego i załogą
    łączność w sytuacji alarmowej
  9. Podaj trzy przykłady prawidłowych znaków wywoławczych naziemnych stacji lotniczych. [34]

    wieża, kwadrat, radar
    Okęcie Wieża, Gdańsk Informacja, Michałków Kwadrat
    Radar Poznań, Info sandomierz, ATIS
  10. Dlaczego stosuje się kody i skróty w korespondencji lotniczej? [21]

    w celu zachowania tajemnicy korespondencji
    jest to wymóg ICAO
    w celu skrócenia treści korespondencji i depesz