Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Co to jest nadawania zwrotne? [8]

    odpowiedź na wywołanie stacji naziemnej
    powtórzenie treści odebranej depeszy w celu potwierdzenia poprawności odbioru
    zgłoszenie o ustalonej godzinie
  2. Dlaczego stosuje się kody i skróty w korespondencji lotniczej? [21]

    w celu zachowania tajemnicy korespondencji
    w celu skrócenia treści korespondencji i depesz
    jest to wymóg ICAO
  3. Co to jest nadawanie „na ślepo”? [50]

    nadawanie podczas uszkodzenia odbiornika, braku zasięgu lub braku potwierdzenia transmisji z innych powodów
    nadawanie podczas lotu według przyrządów
    nadawanie na zestawie różnych częstotliwości radiowych
  4. Które wartości liczbowe należy wymawiać oddzielnie cyfra po cyfrze? [32]

    podstawa chmur, widzialność, QNH, wiatr
    znaki wywoławcze, kod transpondera, QNH, kurs magnetyczny, pas do lądowania
    kurs busoli, wysokość bezwzględna, temperatura
  5. W jakich fazach lotu nie powinna być przekazywana korespondencja do statku powietrznego? [38]

    podczas rozbiegu, przed lądowaniem, podczas dobiegu
    w sytuacjach naglących i alarmowych
    nie ma takiego zakazu
  6. Jakich częstotliwości radiowych należy używać w niebezpieczeństwie? [29]

    123,100 MHz, 121,500 MHz, 500 kHz
    aktualnie używanej, a jeśli niemożliwe to 121,500 MHz, 123,100 MHz
    tylko 121,500 MHz
  7. Wymień rodzaje telekomunikacyjnych służb lotniczych. [1]

    ruchoma, stała, nawigacyjna
    stała, ruchoma, radionawigacyjna, rozgłaszania
    stała, ruchoma, rozgłaszania
  8. Jakiego języka należy używać podczas prowadzenia korespondencji w ruchu lotniczym kontrolowanym? [30]

    angielskiego, a za zgoda kontrolera – polskiego
    polskiego lub angielskiego
    polskiego
  9. Kiedy może być zmieniony znak wywoławczy stacji pokładowej? [39]

    dla zwiększenia bezpieczeństwa lotu
    na prośbę pilota
    nie może być zmieniony
  10. Podaj różnicę pomiędzy częstotliwością główną i zapasową? [12]

    główna jest pierwszorzędna, a zapasowa drugorzędna
    główna ma pierwszeństwo w użytkowaniu nad zapasową
    nie ma różnic