Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Jakie transmisje radiowe są w korespondencji lotniczej zabronione? [14]

    prywatne, komercyjne
    anonimowe, nie związane z lotem i przerywające inną łączność bez uprawnień, prywatne
    powodujące zakłócenia w odbiorze dla innych stacji lotniczych
  2. W jaki sposób można skracać znaki wywoławcze pokładowych stacji lotniczych? [37]

    na polecenie kontrolera ruchu lotniczego lub operatora FIS
    znaki rejestracyjne: pierwszy i dwa ostatnie znaki znaku rejestracyjnego, Oznacznik towarzystwa: oznacznik + dwa ostatnie znaki znaku rejestracyjnego
    dowolnie
  3. Jakie informacje podczas korespondencji w niebezpieczeństwie powinien podać pilot? [51]

    3 x Mayday, znak wywoławczy adresata, 3 x znak wywoławczy statku w niebezpieczeństwie, rodzaj niebezpieczeństwa, zamiary dowódcy, pozycja statku powietrznego, rodzaj oczekiwanej pomocy i inne przydatne informacje
    rodzaj niebezpieczeństwa i pozycję statku powietrznego
    Mayday, 3 x znak wywoławczy, rodzaj niebezpieczeństwa
  4. Dlaczego stosuje się kody i skróty w korespondencji lotniczej? [21]

    w celu zachowania tajemnicy korespondencji
    w celu skrócenia treści korespondencji i depesz
    jest to wymóg ICAO
  5. Co to jest nadawanie „na ślepo”? [50]

    nadawanie podczas uszkodzenia odbiornika, braku zasięgu lub braku potwierdzenia transmisji z innych powodów
    nadawanie na zestawie różnych częstotliwości radiowych
    nadawanie podczas lotu według przyrządów
  6. Podaj kolejność pierwszeństwa w korespondencji lotniczej. [23]

    niebezpieczeństwo, ponaglenie, loty normalne, ATIS
    niebezpieczeństwo, ponaglenie, radionamierzanie, bezpieczeństwo lotu, meteo, regularność lotów
    niebezpieczeństwo, loty normalne, handling
  7. Jaka jest podstawowa reguła nawiązywania łączności radiowej? [18]

    praca na umówionej częstotliwości radiowej
    prowadzenie stałego nasłuchu na określonych częstotliwościach lotniczych
    odpowiedź na każde wywołanie stacji lotniczej
  8. W jaki sposób należy przeprowadzać sprawdzenie łączności? [41]

    nawiązać łączność z dowolną stacją lotniczą lub pokładową i zgłosić „kontrola radia” lub „radio check”. Następnie odebrać raport o jakości transmisji i nadać raport o jakości transmisji ze stacją sprawdzającą
    zgłosić się do dowolnej stacji i podać częstotliwość pracy
    zgłosić się do stacji naziemnej i przywitać
  9. Czego dotyczy korespondencja MAYDAY? [24]

    choroby pasażera
    awarii systemu nawigacyjnego samolotu
    zagrożenia życia załogi i pasażerów
  10. Czy podczas lotu można zaprzestać stałego nasłuchu na częstotliwości radiowej dla danej trasy? [45]

    nie
    tak, przy dobrej pogodzie na trasie
    tak, za zgodą operatora stacji naziemnej