Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Które wartości liczbowe należy wymawiać oddzielnie cyfra po cyfrze? [32]

    podstawa chmur, widzialność, QNH, wiatr
    kurs busoli, wysokość bezwzględna, temperatura
    znaki wywoławcze, kod transpondera, QNH, kurs magnetyczny, pas do lądowania
  2. Wymień rodzaje telekomunikacyjnych służb lotniczych. [1]

    ruchoma, stała, nawigacyjna
    stała, ruchoma, rozgłaszania
    stała, ruchoma, radionawigacyjna, rozgłaszania
  3. Czym jest lotnicza stacja pokładowa? [6]

    radiostacja na pokładzie statku powietrznego
    radionamiernik zabudowany w samolocie
    dodatkowym urządzeniem łączności w awionetce
  4. W jaki sposób należy przeprowadzać sprawdzenie łączności? [41]

    zgłosić się do stacji naziemnej i przywitać
    nawiązać łączność z dowolną stacją lotniczą lub pokładową i zgłosić „kontrola radia” lub „radio check”. Następnie odebrać raport o jakości transmisji i nadać raport o jakości transmisji ze stacją sprawdzającą
    zgłosić się do dowolnej stacji i podać częstotliwość pracy
  5. Na jakiej częstotliwości radiowej należy prowadzić korespondencję w niebezpieczeństwie? [52]

    na dowolnej częstotliwości lotniczej
    na ostatnio używanej częstotliwości lub 121,500 MHz
    na 121,500 MHz lub 123,100 MHz
  6. Wybierz przykłady prawidłowych znaków wywoławczych pokładowych stacji lotniczych. [36]

    Lufthansa-AHNS, SPQRP, Swiss 127
    Balon–126, Wyczynowy, Motolotnia
    Zlin, Pirat, Boeing
  7. Podaj prawidłową skalę raportów używaną podczas transmisji kontrolnej. [42]

    źle, słabo, nieźle, dobrze, bardzo dobrze
    1 (zła), 2 (chwilowa), 3 (rozróżniana z trudnością), 4 (dobra), 5 (bardzo dobra)
    cicho, niewyraźnie, zrozumiale, dobrze, głośno
  8. Czym różnią się radiostacja kontroli lotniska od radiostacji kontroli powietrze – ziemia? [4]

    obszarem działania
    budową techniczną
    sposobem nadawania
  9. Czego powinna dotyczyć korespondencja lotnicza? [15]

    lotnictwa
    zapewnienia bezpieczeństwa w ruchu lotniczym
    wyłącznie wykonywanego zadania lotniczego
  10. Jakie informacje podczas korespondencji w niebezpieczeństwie powinien podać pilot? [51]

    Mayday, 3 x znak wywoławczy, rodzaj niebezpieczeństwa
    rodzaj niebezpieczeństwa i pozycję statku powietrznego
    3 x Mayday, znak wywoławczy adresata, 3 x znak wywoławczy statku w niebezpieczeństwie, rodzaj niebezpieczeństwa, zamiary dowódcy, pozycja statku powietrznego, rodzaj oczekiwanej pomocy i inne przydatne informacje