Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Jakich częstotliwości radiowych należy używać w niebezpieczeństwie? [29]

    123,100 MHz, 121,500 MHz, 500 kHz
    tylko 121,500 MHz
    aktualnie używanej, a jeśli niemożliwe to 121,500 MHz, 123,100 MHz
  2. Co to jest nadawania zwrotne? [8]

    odpowiedź na wywołanie stacji naziemnej
    zgłoszenie o ustalonej godzinie
    powtórzenie treści odebranej depeszy w celu potwierdzenia poprawności odbioru
  3. Kto decyduje o kolejności nadawania, gdy jednocześnie zgłosi się wiele stacji pokładowych? [20]

    operator stacji naziemnej (kontroler ruchu lotniczego)
    regulamin radiowy danej stacji lotniczej
    pilot
  4. Jakie transmisje radiowe są w korespondencji lotniczej zabronione? [14]

    powodujące zakłócenia w odbiorze dla innych stacji lotniczych
    anonimowe, nie związane z lotem i przerywające inną łączność bez uprawnień, prywatne
    prywatne, komercyjne
  5. Wymień rodzaje łączności lotniczej. [7]

    ziemia-powietrze, ziemia-ziemia
    ziemia-powietrze, powietrze-powietrze, w kierunku ziemi, w kierunku powietrza, „na ślepo”
    powietrze-powietrze, ziemia-powietrze
  6. Wybierz przykłady prawidłowych znaków wywoławczych pokładowych stacji lotniczych. [36]

    Lufthansa-AHNS, SPQRP, Swiss 127
    Balon–126, Wyczynowy, Motolotnia
    Zlin, Pirat, Boeing
  7. Czym jest praca simplex? [9]

    komunikaty do wszystkich odbiorców
    wymiana depesz tylko w jednym kierunku w danym czasie
    uproszczony system nadawania
  8. W jakim celu przeprowadza się łączność sprawdzającą przed lotem? [40]

    dla upewnienia się, że radiostacja jest sprawna i gotowa do pracy
    wynika to z listy kontrolnej załogi statku powietrznego
    nie ma takiego wymogu
  9. Podaj kolejność pierwszeństwa w korespondencji lotniczej. [23]

    niebezpieczeństwo, ponaglenie, loty normalne, ATIS
    niebezpieczeństwo, loty normalne, handling
    niebezpieczeństwo, ponaglenie, radionamierzanie, bezpieczeństwo lotu, meteo, regularność lotów
  10. Co zawiera korespondencja dotycząca regularności lotów? [27]

    statystyki lotu
    prognozy meteorologiczne
    dane operacyjne przewoźnika