Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Podaj kolejność pierwszeństwa w korespondencji lotniczej. [23]

    niebezpieczeństwo, ponaglenie, radionamierzanie, bezpieczeństwo lotu, meteo, regularność lotów
    niebezpieczeństwo, ponaglenie, loty normalne, ATIS
    niebezpieczeństwo, loty normalne, handling
  2. Jakie informacje podczas korespondencji w niebezpieczeństwie powinien podać pilot? [51]

    rodzaj niebezpieczeństwa i pozycję statku powietrznego
    Mayday, 3 x znak wywoławczy, rodzaj niebezpieczeństwa
    3 x Mayday, znak wywoławczy adresata, 3 x znak wywoławczy statku w niebezpieczeństwie, rodzaj niebezpieczeństwa, zamiary dowódcy, pozycja statku powietrznego, rodzaj oczekiwanej pomocy i inne przydatne informacje
  3. Jaki raport uzyskany po transmisji kontrolnej na ziemi jest podstawą do zaniechania wykonania lotu z taka radiostacją? [43]

    3 (transmisja rozróżniana z trudnością) i mniej
    2 ( transmisja chwilowa) i mniej
    tylko 1 (transmisja zła)
  4. Co to jest nadawanie „na ślepo”? [50]

    nadawanie na zestawie różnych częstotliwości radiowych
    nadawanie podczas uszkodzenia odbiornika, braku zasięgu lub braku potwierdzenia transmisji z innych powodów
    nadawanie podczas lotu według przyrządów
  5. Które wartości liczbowe należy wymawiać oddzielnie cyfra po cyfrze? [32]

    podstawa chmur, widzialność, QNH, wiatr
    kurs busoli, wysokość bezwzględna, temperatura
    znaki wywoławcze, kod transpondera, QNH, kurs magnetyczny, pas do lądowania
  6. Jaki czas stosowany jest podczas wymiany depesz i korespondencji w ruchu lotniczym kontrolowanym? [16]

    UTC (d. GMT)
    środkowoeuropejski
    lokalny (strefowy)
  7. Jakie jest zadanie radionawigacyjnej służby lotniczej? [2]

    konserwacja urządzeń radionawigacyjnych
    rozmieszczanie pomocy radionawigacyjnych i utrzymywanie w dobrym stanie technicznym
    instalacja urządzeń radiowych do nawigacji
  8. W jaki sposób można skracać znaki wywoławcze pokładowych stacji lotniczych? [37]

    dowolnie
    znaki rejestracyjne: pierwszy i dwa ostatnie znaki znaku rejestracyjnego, Oznacznik towarzystwa: oznacznik + dwa ostatnie znaki znaku rejestracyjnego
    na polecenie kontrolera ruchu lotniczego lub operatora FIS
  9. W jakiej sytuacji stosuje się powtórzenia podczas nadawania korespondencji? [46]

    nie ma takiej konieczności
    gdy operator nadaje ważne dane lub nazwy
    w sytuacjach alarmowych
  10. Co zawiera korespondencja dotycząca regularności lotów? [27]

    dane operacyjne przewoźnika
    prognozy meteorologiczne
    statystyki lotu