Czas do końca testu:
45:00 min

Test na świadectwo Radiooperatora

http://testylke.pl/

Z kilku podanych odpowiedzi do każdego pytania, proszę wybrać dokładnie jedną prawidłową odpowiedź. Aby zaliczyć test należy poprawnie odpowiedzieć na 75% pytań (jedna prawidłowa odpowiedź = 1 pkt.)

Powodzenia!

Czas testu: 45 minut


  1. Podaj prawidłową skalę raportów używaną podczas transmisji kontrolnej. [42]

    źle, słabo, nieźle, dobrze, bardzo dobrze
    cicho, niewyraźnie, zrozumiale, dobrze, głośno
    1 (zła), 2 (chwilowa), 3 (rozróżniana z trudnością), 4 (dobra), 5 (bardzo dobra)
  2. Które przykłady kodów lub skrótów są używane w lotnictwie? [22]

    SSB, FM, ANT, PWR
    CPN, PKO, ZUS, NIP
    ETA, QNH, EPWW, NOTAM
  3. Kto decyduje o kolejności nadawania, gdy jednocześnie zgłosi się wiele stacji pokładowych? [20]

    regulamin radiowy danej stacji lotniczej
    pilot
    operator stacji naziemnej (kontroler ruchu lotniczego)
  4. Czym jest praca simplex? [9]

    uproszczony system nadawania
    wymiana depesz tylko w jednym kierunku w danym czasie
    komunikaty do wszystkich odbiorców
  5. Jaki raport uzyskany po transmisji kontrolnej na ziemi jest podstawą do zaniechania wykonania lotu z taka radiostacją? [43]

    2 ( transmisja chwilowa) i mniej
    3 (transmisja rozróżniana z trudnością) i mniej
    tylko 1 (transmisja zła)
  6. Co z treści odebranej korespondencji od stacji naziemnej pilot powinien powtórzyć? [44]

    wszystkie nakazy i zakazy
    całą treść odebranej transmisji z wyjątkiem informacji meteorologicznych.
    tylko ważne zdaniem pilota parametry lotu
  7. Czym jest lotnicza stacja pokładowa? [6]

    dodatkowym urządzeniem łączności w awionetce
    radionamiernik zabudowany w samolocie
    radiostacja na pokładzie statku powietrznego
  8. Podaj kolejność pierwszeństwa w korespondencji lotniczej. [23]

    niebezpieczeństwo, ponaglenie, loty normalne, ATIS
    niebezpieczeństwo, loty normalne, handling
    niebezpieczeństwo, ponaglenie, radionamierzanie, bezpieczeństwo lotu, meteo, regularność lotów
  9. Co zawiera korespondencja dotycząca regularności lotów? [27]

    prognozy meteorologiczne
    dane operacyjne przewoźnika
    statystyki lotu
  10. W jaki sposób można skracać znaki wywoławcze pokładowych stacji lotniczych? [37]

    znaki rejestracyjne: pierwszy i dwa ostatnie znaki znaku rejestracyjnego, Oznacznik towarzystwa: oznacznik + dwa ostatnie znaki znaku rejestracyjnego
    dowolnie
    na polecenie kontrolera ruchu lotniczego lub operatora FIS